o   Wil je voor jouw medewerkers een gevarieerd aanbod bieden voor meer vitaliteit?

o   Wil je een ervaring die medewerkers in beweging zet?

o   Wil je vitaliteit echt aandacht geven binnen jouw organisatie?

 

De Vitaliteitsweek 20-24 september 2021 biedt hiervoor een kans. Burnout Preventie Brabant kan hiervoor een programma op maat maken. Workshops focussen op diverse aspecten van vitaliteit zoals voeding, beweging, ontspanning, brein, emoties en zelfinzicht volgens ons Werkenergiemodel.

Voorbeelden van workshops ter inspiratie

‘Vitaal leiderschap’ voor leidinggevenden door Cecile Collaris & Chantal Bartels

o   Is jouw team of organisatie gevoelig voor werkdruk en stress?

o   Wil jij je medewerkers hierin beter begeleiden en weerbaar maken?

o   Ooit gehoord van secure base leiderschap?

‘Veerkracht’ door Chantal Bartels & Margot Arts

o   Wat is er nodig voor voldoende veerkracht en werkenergie?

o   Inzicht in jouw energie- en stressbronnen.

o   Tools om anders om te gaan met stress.

‘Stress, weet wat je eet’ door Lieneke van Grinsven

o   Welk effect heeft stress op je eetlust, voedingskeuzes, darmen en hormoonbalans?

o   Wat betekent dit voor je productiviteit en energiebalans?

o   Wat kun je zelf doen om meer grip te krijgen op stress en om meer focus, energie en vitaliteit te ervaren?

‘Beter slapen’ door Margot Arts

o   Op welke manier kunnen stress en leefstijl je slaap verstoren?

o   Inzicht in wat er gebeurt tijdens je slaap en hoe je de kwaliteit van je slaap verbetert.

o   Concrete tips en laagdrempelige (ontspannings-)oefeningen die direct toepasbaar zijn.

‘Gezonde digitale leefstijl’ door Lieneke van Grinsven en Kirsten van Lierop

o   Wat je écht moet weten over het functioneren van ons brein, zoals dopamine afhankelijkheid en multitasken.

o   Welk effect heeft dit op jouw intellectuele, sociale en emotionele ontwikkeling?

o   En hoe ga je juist vitaler, creatiever en productiever om mét digitale prikkels.•

‘Je stress te lijf’ vanuit een fysieke insteek door Paula van Genugten

o Wil jij de stress-signalen van je lichaam herkennen en benoemen?
o Tips om je lijf en hoofd tot rust te brengen.
o Oefeningen om de rust te vinden, ook in lastige situaties.

‘In balans mét stress’ vanuit mentale insteek door Lucie Croonen

o   Met stress is niks mis! Wanneer wordt stress je vijand?

o   Signalen van stress herkennen bij jezelf en de ander.

o   De do’s en don‘ts om veerkrachtig te worden en te blijven.

‘Via adem in balans’ door Jannemiek Verhoeven

o    Wat is de relatie tussen adem en stress/balans?

o    Invloed van ademhaling op drie niveaus (fysiek, emotioneel en mentaal)

o   Praktische ademoefeningen.

‘Are you happy?’ door Mariëtte van Hooff

o   Hoe word je gelukkiger?

o   Bij geluk hebben we het over een balans van positieve en negatieve emoties, die over het geheel meer dorslaat naar positief.

o   Geluk is voor een deel ook trainbaar! Maak die keuze, maak een plan en voer het uit!

‘Workout Boksen’ door Mariëtte van Hooff

o   Boksen doe je met heel je lichaam

o   Boksen is leuk, ook (of: net) zonder tegenstander!

o   Je bouwt heel snel conditie op en krijgt meer energie!

‘Jezelf uitzetten en weer opladen’ door Geert Glaudemans en Marty Langendoen

o   Hoe kan meditatie jou helpen om meer rust en energie te krijgen?

o   Je leert hoe meditatie je stresshormonen verlaagt en waarom dat zo belangrijk is.

o   We oefenen met eenvoudige meditaties en yoga-oefeningen die je (zittend) op je werkplek kunt uitvoeren.

Meer informatie over de vitaliteitsweek